
REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO WWW.4EYES.PL
§1. Definicje i akronimy
Użyte w niniejszym regulaminie nazwy oznaczają:
1)
CHECK-BOX - przycisk wyboru w kształcie małego prostokąta, który można zaznaczyć
klikając nań lewym przyciskiem myszy bądź konsoli dotykowej
2)
COOKIES – dane elektroniczne gromadzone przez przeglądarkę internetową w pamięci
urządzenia, którym posługuje się Użytkownik
3) DNI
ROBOCZE – oznaczają wszystkie dni tygodnia, z wyłączeniem sobót oraz dni
ustawowo wolnych od pracy, zgodnie z ustawą z dnia 18 stycznia 1951 r. o dniach
wolnych od pracy (Dz. U. 1951 nr 4 poz. 28)
4)
DOSTARCZYCIEL – kurier bądź listonosz
5) KLIENT
– oznacza Kupującego bądź Usługobiorcę
6) KODEKS
CYWILNY - ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. 1964 nr 16, poz. 93 ze zm.)
7)
KONSUMENT – oznacza osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej
niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową
8) KONTO
– oznacza zabezpieczony hasłem, przypisany do konkretnego Usługobiorcy panel
administracyjny w Sklepie internetowym, za pomocą którego Usługobiorca uzyskuje
dostęp do dotyczących go elektronicznych danych przechowywanych przez
oprogramowanie Sklepu internetowego, umożliwiający składanie zamówień bez
konieczności ponownego wpisywania danych osobowych, śledzenie historii zamówień
oraz opiniowanie produktów dostępnych w Sklepie
9)
KUPUJĄCY – oznacza osobę fizyczną, osobę prawną i jednostkę organizacyjną nie
posiadającą osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną,
nabywającą towary od Sprzedawcy na podstawie zawartej z nim umowy, a w
szczególności na podstawie umowy sprzedaży oraz umowy o dzieło
10) OKULARY
KOREKCYJNE – wykonany przez Sprzedawcę według specyfikacji Kupującego przyrząd
optyczny zawierający szkła korekcyjne w oprawach, umożliwiający prawidłowe
widzenie pomimo wady wzroku
11) OTRZYMANIE TOWARU
– oznacza objęcie towaru w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez Niego
osobę trzecią inną niż przewoźnik
12) PRAWO POCZTOWE –
ustawa z dnia 23 listopada 2012 r. (Dz. U. 2012, poz. 1529)
13) PRAWO POLSKIE –
oznacza przepisy prawa powszechnie obowiązujące na terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej
14) PRAWO PRZEWOZOWE
– ustawa z dnia 15 listopada 1984 r. (Dz. U. 1984 nr 53, poz. 272 ze zm.)
15) PRODUKT/TOWAR –
oznacza rzecz ruchomą będącą przedmiotem umowy zawieranej pomiędzy Kupującym a
Sprzedawcą
16) PRZEDSIĘBIORCA –
oznacza osobę fizyczną, osobę prawną i jednostkę organizacyjną nie posiadającą
osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadzącą we
własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową, dokonującą czynności
prawnej bezpośrednio związanej z jej działalnością gospodarczą bądź zawodową
17) REGULAMIN –
niniejszy dokument będący wzorcem umownym, na podstawie którego zawierane są
przez Sprzedawcę z Kupującymi oraz Usługobiorcami umowy sprzedaży towarów oraz
umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną, w szczególności określający
warunki sprzedaży towarów i świadczenia usług przez Sprzedawcę oraz wypełniający
wobec Użytkowników obowiązki informacyjne nałożone ustawowo na Usługodawcę
18) REKLAMACJA
DOTYCZĄCA TOWARU – oznacza, związane z uznaniem przez Konsumenta, że towar jest
wadliwy, odstąpienie przez Konsumenta od umowy zawartej ze Sprzedawcą albo
żądanie Konsumenta obniżenia ceny albo naprawy bądź wymiany towaru na nowy
19) REKLAMACJA USŁUGI
– oznacza wszelkie roszczenia Konsumenta przysługujące mu na podstawie
powszechnie obowiązujących przepisów prawa w związku z nieprawidłowym wykonaniem
usługi przez Usługodawcę
20) SKLEP - oznacza
przedsiębiorstwo posługujące się stroną internetową
www.4eyes.pl w celu
umożliwienia Użytkownikom zawierania ze Sprzedawcą/Usługodawcą umów na odległość
21)
SPRZEDAWCA/USŁUGODAWCA – oznacza Mariusza Paryska, prowadzącego działalność
gospodarczą pod nazwą 4 EYES OPTYKA MARIUSZ PARYSEK z siedzibą w Warszawie: ul.
Chmielna 4 lok. 4 (kod pocztowy: 00-020 Warszawa), posiadającego numer NIP
5321670474, numer REGON 014846192, wpisanego do Centralnej Ewidencji i
Informacji o Działalności Gospodarczej, prowadzonej przez ministra właściwego
ds. gospodarki
22) STRONY – Klient
oraz Sprzedawca/Usługodawca
23) SZKŁA KOREKCYJNE
– przezroczysta rzecz ruchoma składająca się z soczewek, za pośrednictwem której
możliwe jest prawidłowe widzenie pomimo wady wzroku
24) SZKŁA PROGRESYWNE
– szkła korekcyjne umożliwiające prawidłowe widzenie osobie będącej
dalekowidzem, która jednocześnie jest krótkowidzem
25) TRADYCYJNA FORMA
PISEMNA – oznacza stworzenie zmaterializowanego dokumentu zawierającego
własnoręczny podpis
26) USŁUGA – oznacza
działanie podejmowane na podstawie umowy o świadczenie usług przez Usługodawcę w
celu zaspokojenia określonej potrzeby Usługobiorcy
27) USŁUGA
ELEKTRONICZNA (ŚWIADCZONA DROGĄ ELEKTRONICZNĄ) - usługa świadczona bez
jednoczesnej obecności stron (na odległość), poprzez przekaz danych na
indywidualne żądanie Usługobiorcy, przesyłana i otrzymywana za pomocą urządzeń
do elektronicznego przetwarzania, włącznie z kompresją cyfrową i przechowywania
danych, która jest w całości nadawana, odbierana lub transmitowana za pomocą
sieci telekomunikacyjnej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo
telekomunikacyjne - Dz. U. z 2014 r. poz. 243 ze zm. (sprzedaż i wykonywanie
towarów nie jest usługą, a w szczególności nie jest usługą elektroniczną)
28) USŁUGOBIORCA –
oznacza osobę fizyczną, osobę prawną oraz jednostkę organizacyjną nie
posiadającą osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną,
korzystającą z usługi elektronicznej świadczonej przez Usługodawcę
29) USTAWA O PRAWACH
KONSUMENTA – oznacza ustawę z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z
2014 r. poz. 827)
30) UŻYTKOWNIK – oznacza
osobę fizyczną, osobę prawną i jednostkę organizacyjną nie posiadającą
osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, korzystającą ze
strony internetowej www.4eyes.pl
§2. Postanowienia ogólne
1.
Niniejszy Regulamin dotyczy warunków sprzedaży i wykonywania towarów oraz
świadczenia drogą elektroniczną usług za pośrednictwem Sklepu internetowego
www.4eyes.pl.
2.
Przedmiotem działalności Sklepu
www.4eyes.pl jest handel detaliczny produktami (w tym oprawami,
okularami przeciwsłonecznymi, soczewkami kontaktowymi i akcesoriami okularowymi)
oraz wyrób na zamówienie szkieł korekcyjnych, z wykorzystaniem środków
komunikowania się na odległość.
3.
Właścicielem Sklepu internetowego jest Sprzedawca.
4.
Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym,
którym posługuje się Sprzedawca/Usługodawca są następujące:
a)
połączenie z siecią internet,
b)
prawidłowo zainstalowana przeglądarka internetowa obsługująca standard
HTML5 oraz technologię kaskadowych arkuszy stylów CSS3,
c)
włączona obsługa JavaScript oraz cookies,
d)
czynna skrzynka poczty elektronicznej.
5.
Klientami Sklepu mogą być zarówno Konsumenci, jak i Przedsiębiorcy.
6.
Sprzedawca informuje, iż zobowiązuje się do dostarczania towarów wolnych od wad.
7.
Wszystkie ceny towarów zamieszczone na stronie internetowej
www.4eyes.pl podawane są w
złotych polskich i zawierają podatek VAT.
8.
Zakazane jest dostarczanie do Sklepu internetowego przez Użytkowników treści
bezprawnych.
9.
Wobec umów zawieranych z Klientami będącymi Konsumentami mającymi miejsce
zwykłego pobytu poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, w sprawach
nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają właściwe przepisy
prawa powszechnie obowiązujące na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
Zastosowanie właściwych przepisów prawa powszechnie obowiązujących na terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej nie pozbawia jednak Konsumenta ochrony przyznanej mu
na podstawie przepisów, których nie można wyłączyć w drodze umowy, na mocy
prawa, które powszechnie obowiązuje na terytorium państwa, w którym Konsument ma
miejsce zwykłego pobytu.
10. Wobec formy
umów zawieranych z Klientami będącymi Konsumentami mającymi miejsce zwykłego
pobytu poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej zastosowanie ma prawo
obowiązujące na terytorium państwa, w którym Konsument ma miejsce zwykłego
pobytu.
11. Wobec treści oraz
formy umów zawieranych z Klientami będącymi Przedsiębiorcami mającymi siedzibę
poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, w sprawach nieuregulowanych w
niniejszym Regulaminie zastosowanie mają wyłącznie właściwe przepisy prawa
powszechnie obowiązujące na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
§3. Umowa o świadczenie drogą elektroniczną
usługi polegającej na umożliwianiu korzystania z konta w Sklepie internetowym
1.
Użytkownik może zawierać z Usługodawcą umowy o świadczenie usługi drogą
elektroniczną we wszystkie dni tygodnia przez 24 godziny na dobę.
2.
Świadczona przez Usługodawcę usługa elektroniczna jest bezpłatna i polega na
umożliwianiu korzystania z konta w Sklepie internetowym.
3.
W celu utworzenia i aktywowania konta w Sklepie, należy dopełnić następujących
czynności:
- kliknąć na znajdujący się w górnej części strony
głównej napis „Zarejestruj się”;
- podać swój adres poczty elektronicznej;
- utworzyć hasło do Konta;
- zaznaczyć check-box przy oświadczeniu o akceptacji
regulaminu (oświadczenie o akceptacji regulaminu nie ma
charakteru bezwarunkowego, gdyż postanowienia regulaminu nie
mogą naruszać praw Konsumenta wynikających z bezwzględnie
obowiązujących przepisów prawa polskiego, a także nie mogą
kształtować praw i obowiązków Konsumenta w sposób sprzeczny z
dobrymi obyczajami, rażąco naruszając jego interesy);
- zatwierdzić wpisane dane klikając na przycisk z
napisem „Zarejestruj się”,
- po otrzymaniu od Usługodawcy, za pośrednictwem systemu
informatycznego Sklepu, wiadomości e-mail potwierdzającej
rejestrację, kliknąć na znajdujący się w treści tej wiadomości
link aktywacyjny.
4.
Umowa o świadczenie usługi elektronicznej (polegającej na umożliwianiu
korzystania z konta w Sklepie internetowym
www.4eyes.pl) zawierana
jest w momencie kliknięcia przez Użytkownika w link aktywacyjny o którym mowa w
ustępie poprzednim. Umowa ta zawierana jest na czas nieokreślony.
5.
Usługobiorca może w każdym czasie zakończyć świadczenie na jego rzecz usługi
elektronicznej przez Usługodawcę, usuwając swoje konto ze Sklepu. Usunięcie
przez Usługobiorcę konta ze Sklepu internetowego oznacza rozwiązanie umowy o
świadczenie usługi drogą elektroniczną.
§4. Przyjmowanie i realizacja zamówień towarów
1.
Zamówienia od Użytkowników są przyjmowane przez stronę internetową
www.4eyes.pl 7 dni w
tygodniu przez 24 godziny na dobę.
2.
Warunkiem złożenia zamówienia okularów ze szkłami korekcyjnymi jest posiadanie
ważnej recepty wystawionej przez optometrystę lub lekarza okulistę (skan recepty
należy dostarczyć do Sklepu pocztą elektroniczną na adres
sklep@4eyes.pl).
Praktyczne porady na temat składania zamówień tego produktu Użytkownik znajdzie
na podstronie
http://www.4eyes.pl/pl/i/Szkla-okularowe/16.
3.
Nie ma możliwości zamawiania za pośrednictwem Sklepu internetowego szkieł
progresywnych.
4.
Użytkownik może składać zamówienia w następujących formach:
a) za pomocą dostępnego on-line formularza,
b) telefonicznie pod nr. 696 015 670 podając w rozmowie telefonicznej
niezbędne dane osobowe oraz preferowany sposób płatności i dostawy,
c) pocztą elektroniczną na adres
sklep@4eyes.pl podając w
treści wiadomości e-mail niezbędne dane osobowe oraz preferowany sposób
płatności i dostawy.
5.
W przypadku, gdy Konsument składa zamówienie telefonicznie, Sprzedawca
potwierdza treść proponowanej umowy utrwaloną na papierze lub innym trwałym
nośniku. Oświadczenie konsumenta o zawarciu umowy jest skuteczne, jeżeli zostało
utrwalone na papierze lub innym trwałym nośniku po otrzymaniu potwierdzenia od
Sprzedawcy.
6.
W celu złożenia w Sklepie zamówienia za pomocą dostępnego on-line formularza,
Użytkownik powinien wykonać następujące czynności:
- wybrać w menu na stronie głównej kategorię towarów;
- kliknąć na zdjęcie na którym znajduje się preferowany
przez Użytkownika towar, aby przejść w ten sposób do podstrony
ze szczegółowym opisem towaru;
- kliknąć na znajdujący się przy opisie produktu
przycisk z napisem „ZAMAWIAM”;
- wybrać preferowaną formę płatności oraz dostawy;
- ponownie kliknąć na przycisk z napisem „Zamawiam”;
- zarejestrować się bądź zalogować albo kliknąć na
przycisk z napisem „Zamawiam i płacę”;
- podać niezbędne dane osobowe;
- kliknąć na przycisk z napisem „Podsumowanie”;
- przekazać treść zamówienia Sprzedawcy poprzez ponowne
kliknięcie na przycisk z napisem „Zamawiam i płacę”.
7. W
przypadku złożenia przez Użytkownika zamówienia za pomocą dostępnego on-line
formularza, Sprzedawca, za pośrednictwem systemu informatycznego Sklepu, po
otrzymaniu treści zamówienia, wysyła do Użytkownika wiadomość e-mail
zawierającą: potwierdzenie otrzymania zamówienia, katalog danych podanych przez
zamawiającego, katalog wybranych przez zamawiającego form płatności i dostawy
oraz w załączniku niniejszy regulamin Sklepu. Umowa sprzedaży (w przypadku
zamówienia towaru innego niż okulary korekcyjne bądź same szkła korekcyjne) bądź
umowa o dzieło (w przypadku zamówienia okularów korekcyjnych bądź samych szkieł
korekcyjnych) zostaje zawarta w momencie wysłania do Kupującego wiadomości
e-mail o której mowa w zdaniu poprzednim.
8.
Dane osobowe, o których mowa w ust. 4 oraz ust. 5 niniejszego paragrafu, których
podanie przez Użytkownika jest dobrowolne, aczkolwiek niezbędne w celu zawarcia
umowy oraz zrealizowania złożonego zamówienia, są następujące:
a) imię,
b)
nazwisko,
c)
ulica i nr domu,
d) kod
pocztowy,
e)
miasto,
f)
adres e-mail,
g) nr
telefonu,
h) nr NIP
oraz nazwa firmy (w przypadku Użytkownika będącego Przedsiębiorcą, chcącego
otrzymać fakturę VAT dotyczącą zawartej transakcji).
9.
Cena podana przy opisie każdego towaru jest wiążąca dla Stron już w chwili
złożenia przez Użytkownika zamówienia.
10. W celu korekty
błędnie wprowadzonych do formularza zamówienia danych należy skontaktować się ze
Sprzedawcą telefonicznie na nr 696 015 670 bądź drogą mailową na adres
sklep@4eyes.pl.
11. Użytkownik może
wybrać następujące formy płatności za zamówione towary:
a)
gotówką za pobraniem przy odbiorze;
b) szybka
płatność za pomocą serwisu
www.ecard.pl (e-przelewem bądź kartą płatniczą);
c)
przedpłata przelewem bezpośrednio na rachunek bankowy Sprzedawcy.
12. Na czas
dostarczenia zamówionych towarów składają się: czas potrzebny na spakowanie
towaru i przekazanie go dostawcy oraz czas dostawy.
13. Standardowo
maksymalny czas potrzebny na spakowanie towaru i przekazanie towaru dostawcy to
1 dzień roboczy od chwili zawarcia umowy sprzedaży (w przypadku wyboru płatności
za pobraniem) albo od momentu zaksięgowania środków pieniężnych na rachunku
bankowym Sprzedawcy (w przypadku wyboru jako formy płatności przelewu bądź
szybkiej płatności za pomocą serwisu
www.ecard.pl). Jednak w przypadku, gdy umowa dotyczy
okularów korekcyjnych bądź szkieł korekcyjnych, z uwagi na konieczność czas ten
wynosi 3 dni robocze.
14. Czas dostawy
wynosi natomiast nie więcej niż 2 dni robocze od momentu przekazania towaru
dostawcy (firmie kurierskiej bądź operatorowi pocztowemu).
§5. Dostawa towaru
1.
Zamówione towary dostarczane są za pośrednictwem (zawodowo zajmujących się
transportem drogowym towarów bądź usługami pocztowymi): w zależności od wyboru
Kupującego firmy kurierskiej „UPS” albo „Poczty Polskiej”.
2.
Koszt dostawy określone są w będącej integralną częścią niniejszego Regulaminu
zakładce
http://www.4eyes.pl/pl/i/Koszt-dostawy/9. Ponadto o kosztach
dostawy Użytkownik jest informowany w trakcie składania zamówienia (w rozmowie
telefonicznej, korespondencji mailowej bądź za pomocą formularza zamówienia)
przed zawarciem umowy sprzedaży.
3.
Sprzedawca informuje, że w przypadku uszkodzenia przesyłki w transporcie,
Kupujący ma prawo (zgodnie z ustawą Prawo przewozowe oraz ustawą Prawo pocztowe)
do zwrócenia się do dostarczyciela z żądaniem sporządzenia protokołu szkody w
sytuacji kiedy dostarczyciel nie sporządzi protokołu szkody z własnej
inicjatywy. Jeżeli Kupujący otrzyma od dostarczyciela protokół szkody,
Sprzedawca zaleca zachowanie tego dokumentu i przesłanie jego kopii na adres
siedziby Sprzedawcy, gdyż może się to przyczynić do szybszego rozpatrzenia przez
Sprzedawcę zgłoszonej przez Kupującego reklamacji.
§6. Prawo odstąpienia od umowy bez podania
przyczyny
1.
Zgodnie z przepisami ustawy o prawach konsumenta Kupujący będący Konsumentem
może odstąpić, bez podania przyczyny, od umowy zawartej na odległość ze
Sprzedawcą w ciągu 14 (czternastu) dni od dnia otrzymania towaru. W razie tego
odstąpienia od umowy umowę uważa się za niezawartą. Jednak istnieją wyjątkowe
sytuacje, w których odstąpienie bez podania przyczyny od umowy zawartej na
odległość przez Kupującego będącego Konsumentem jest wykluczone. Sytuacje te są
wymienione w ust. 7 niniejszego paragrafu w związku z treścią art. 38 ustawy o
prawach konsumenta.
2.
Oświadczenie o odstąpieniu Konsument może złożyć Sprzedawcy albo drogą
elektroniczną (wysyłając wiadomość e-mail z oświadczeniem na adres
sklep@4eyes.pl) albo
wysyłając pisemne oświadczenie na nośniku papierowym pocztą tradycyjną na
wskazany w §1 adres siedziby Sprzedawcy. Oświadczenie to Konsument może złożyć
na ustawowym formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do ustawy o prawach
konsumenta. Sprzedawca udostępnia wzór formularza tutaj. W zależności od wyboru
Konsumenta ustawowy formularz może zostać przesłany zarówno pocztą elektroniczną
(jako plik będący załącznikiem do e-maila) jak i pocztą tradycyjną (czyli na
nośniku papierowym).
3.
Konsument zobowiązany jest w ciągu 14 dni od dnia odstąpienia od umowy odesłać
towar Sprzedawcy na wskazany w §1 adres jego siedziby.
4.
W przypadku, gdy Konsument odstąpi od umowy, Sprzedawca zwraca mu w terminie 14
dni od daty odstąpienia od umowy wszelkie otrzymane od niego tytułem zakupu
płatności (w tym koszty dostarczenia rzeczy), z wyjątkiem dodatkowych kosztów
wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostawy innego niż najtańszy
zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie. Jednakże, zgodnie z art. 32 ust. 3
ustawy o prawach konsumenta, Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności
do momentu otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu
jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
5.
Koszty odesłania towaru do Sprzedawcy nie są Konsumentowi zwracane.
6.
Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności na rzecz Konsumenta przy użyciu takiego
samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie
zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi
kosztami.
7.
Sprzedający informuje, iż prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem
przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do
umów:
a) o
świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną
zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że
po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od
umowy;
b) w
której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi
przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem
terminu do odstąpienia od umowy;
c)
w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana
według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego
zindywidualizowanych potrzeb (np. szkła korekcyjne);
d) w
której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub
mająca krótki termin przydatności do użycia;
e) w
której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym
opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na
ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte
po dostarczeniu;
f)
w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu
na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
g) w
której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została
uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić
dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad
którymi przedsiębiorca nie ma kontroli;
h) w
której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu
dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy
dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza
rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji,
prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych
usług lub rzeczy;
i)
w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo
programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie
zostało otwarte po dostarczeniu;
j)
o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o
prenumeratę;
k)
zawartej w drodze aukcji publicznej;
l)
o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów
mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z
wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w
umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
m) o
dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym,
jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed
upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez
przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
8.
Sprzedawca uprzejmie prosi Konsumenta, o ile nie stanowi to dla niego
uciążliwości, o dołączenie do oświadczenia o odstąpieniu bądź do odsyłanego
towaru paragonu albo faktury VAT, gdyż może się to przyczynić do przyspieszenia
zwrotu kwot należnych Konsumentowi tytułem odstąpienia przez niego od umowy.
§7. Reklamacje dotyczące towarów zakupionych 25
grudnia 2014 r. oraz po 25 grudnia 2014 r.
1.
Sprzedawca odpowiada wobec Kupującego będącego Konsumentem za wadliwość towaru w
zakresie określonym przez przepisy Kodeksu cywilnego, a w szczególności przepisy
o rękojmi (art. 556 – 576 (4) Kodeksu cywilnego).
2.
Zgłoszenie reklamacji przez Konsumenta może nastąpić w formie dowolnej (np.
telefonicznie pod numerem 696 015 670, w tradycyjnej formie pisemnej na wskazany
w §1 adres siedziby Sprzedawcy, pocztą elektroniczną na adres:
sklep@4eyes.pl).
3.
Sprzedawca ustosunkuje się do żądań reklamacyjnych Konsumenta niezwłocznie,
najpóźniej jednak w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia reklamacji przez
Konsumenta.
4.
Reklamowany produkt odsyłać należy na wskazany w §1 adres siedziby Sprzedawcy.
5.
Konsument może składać reklamacje z tytułu rękojmi przez okres 2 lat od dnia
otrzymania towaru.
6.
Sprzedawca uprzejmie prosi Konsumenta, o ile nie stanowi to dla niego
uciążliwości, o dołączenie do reklamowanego produktu paragonu bądź faktury VAT,
gdyż może się to przyczynić do szybszego rozpatrzenia reklamacji.
7.
Sprzedawca zaleca Konsumentowi, o ile nie stanowi to dla niego uciążliwości,
skorzystanie przy składaniu reklamacji z
formularza reklamacyjnego. Skorzystanie
z formularza w żadnym wypadku nie jest konieczne do rozpatrzenia reklamacji
przez Sprzedawcę, jednak może przyczynić się do przyspieszenia procedury
reklamacyjnej.
8.
W przypadku umowy sprzedaży zawartej z Kupującym będącym Przedsiębiorcą
dokonującym zakupu w ramach swojej działalności gospodarczej, odpowiedzialność
Sprzedawcy wobec Kupującego z tytułu rękojmi jest wyłączona.
9.
Na niektóre z otrzymanych przez Kupujących towarów Sprzedawca udziela gwarancji.
Zakres gwarancji udzielonej przez Sprzedawcę określa znajdujący się na odwrocie
faktury dokument gwarancyjny.
10. Gwarancja, o
której mowa w ustępie poprzednim, nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza
uprawnień Kupującego będącego Konsumentem przysługujących mu wobec Sprzedawcy na
podstawie przepisów Kodeksu cywilnego o rękojmi.
§8. Reklamacje dotyczące towarów zakupionych
przed 25 grudnia 2014 r.
1.
Sprzedawca odpowiada wobec Kupującego będącego Konsumentem za niezgodność towaru
z umową sprzedaży zawartą przed dniem 25 grudnia 2014 r. w zakresie określonym
przez przepisy ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży
konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego (Dz. U. Nr 141 z 2002 r., poz.
1176 ze zm.). Wynika to z art. 51 ustawy o prawach konsumenta.
2.
Zgłoszenie reklamacji przez Konsumenta może nastąpić w formie dowolnej (np.
telefonicznie pod numerem 696 015 670, w tradycyjnej formie pisemnej na wskazany
w §1 adres siedziby Sprzedawcy, pocztą elektroniczną na adres:
sklep@4eyes.pl).
3.
Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, najpóźniej jednak w
terminie 14 dni od dnia jej zgłoszenia przez Konsumenta.
4.
Reklamowany produkt odsyłać należy na adres siedziby Sprzedawcy, określony w §1
niniejszego regulaminu.
5.
W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji zgłoszonej przez Konsumenta,
Sprzedawca doprowadza towar do stanu zgodnego z umową sprzedaży, zgodnie z
żądaniem Konsumenta, poprzez nieodpłatną naprawę lub wymianę towaru na nowy.
Jeżeli jednak Sprzedawca nie zdoła uczynić zadość żądaniu naprawy bądź wymiany w
odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana będzie narażać Kupującego na
znaczne niedogodności, Kupujący będzie miał prawo domagać się stosownego
obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie będzie mógł odstąpić, gdy
niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową będzie nieistotna. Przy określaniu
odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnić należy rodzaj towaru i cel
jego nabycia.
6.
Konsument może składać reklamacje z tytułu niezgodności towaru z umową przez
okres 2 lat od dnia otrzymania towaru.
7.
Sprzedawca uprzejmie prosi Konsumenta, o ile nie stanowi to dla niego
uciążliwości, o dołączenie do reklamowanego produktu paragonu bądź faktury VAT,
gdyż może się to przyczynić do szybszego rozpatrzenia reklamacji.
8.
W przypadku umowy sprzedaży zawartej z Kupującym będącym Przedsiębiorcą
dokonującym zakupu w ramach swojej działalności gospodarczej, odpowiedzialność
Sprzedawcy wobec Kupującego z tytułu rękojmi jest wyłączona.
9.
Na niektóre z otrzymanych przez Kupujących towarów Sprzedawca udziela gwarancji.
Zakres gwarancji udzielonej przez Sprzedawcę określa znajdujący się na odwrocie
faktury dokument gwarancyjny.
10. Gwarancja, o
której mowa w ustępie poprzednim, nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza
uprawnień Kupującego będącego Konsumentem, przysługujących mu wobec Sprzedawcy,
w wypadku niezgodności towaru z umową sprzedaży, na podstawie przepisów ustawy z
dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o
zmianie kodeksu cywilnego (Dz. U. Nr 141 z 2002 r., poz. 1176 ze zm.).
§9. Reklamacje usług świadczonych drogą
elektroniczną
1.
Reklamacje dotyczące usług świadczonych przez Usługodawcę drogą elektroniczną
Usługobiorca składać może w formie elektronicznej (poprzez wysłanie wiadomości
e-mail na adres poczty elektronicznej Usługodawcy
sklep@4eyes.pl) bądź w
tradycyjnej formie pisemnej (poprzez wysłanie listu na wskazany w §1 adres
siedziby Usługodawcy).
2.
Usługodawca ustosunkuje się do reklamacji dotyczącej usługi świadczonej drogą
elektroniczną w terminie do 14 dni od dnia jej otrzymania.
§10. Polityka prywatności oraz cookies
1.
Dane osobowe Klienta chronione są zgodnie z ustawą z dnia 29.08.1997 r. o
ochronie danych osobowych (Dz.U. Nr 101 z 2002 r., poz. 926 ze zm.) w sposób
uniemożliwiający dostęp do nich osobom trzecim, przetwarzanie ich z naruszeniem
prawa oraz ich zmianę, utratę, naruszenie lub zniszczenie. Administrator
zabezpiecza dane osobowe Klientów zgodnie z przepisami Rozporządzenia ministra
spraw wewnętrznych i administracji z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie
dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i
organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne
służące do przetwarzania danych osobowych (Dz. U. z 2004 r. Nr 100, poz. 1024).
2.
Podanie przez Klienta danych osobowych jest dobrowolne.
3.
Dane osobowe Klienta przetwarzane są przez Sprzedawcę/Usługodawcę wyłącznie w
celu realizacji usług świadczonych drogą elektroniczną oraz realizacji umów
zawartych za pośrednictwem Sklepu internetowego.
4.
Klienci mają prawo wglądu do swoich danych osobowych, poprawiania ich oraz
żądania usunięcia.
5.
W przypadku wyrażenia przez Klienta dodatkowej, dobrowolnej i świadomej zgody
dane osobowe będą przetwarzane przez Sklep w celu informowania Klienta o nowych
towarach, promocjach i usługach dostępnych w Sklepie.
6.
Sklep posługuje się plikami cookies o charakterze sesyjnym, funkcjonalnym i
statystycznym. Pliki te stosowane są wyłącznie w celu dostosowania Sklepu do
indywidualnych potrzeb Użytkownika.
7.
Użytkownik ma możliwość wyłączenia w przeglądarce internetowej opcji
przechowywania cookies. Wyłączenie opcji przechowywania cookies powoduje utratę
funkcjonalności Sklepu internetowego, a w szczególności uniemożliwia złożenie
zamówienia przez formularz oraz rejestrację (założenie konta w Sklepie).
§11. Postanowienia
końcowe
1.
Zgodnie z ustawą z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz. U. z 2001
r. Nr 4, poz. 25 Nr 110, poz. 1189), w przypadku sporu pomiędzy Sprzedawcą a
Klientem będącym Konsumentem, Klient będący Konsumentem może złożyć wniosek do
Wojewódzkiego Inspektora Handlowego o wszczęcie postępowania mediacyjnego.
2.
Sądem właściwym dla rozpatrywania sporów wynikających z zawartych przez
Konsumentów za pośrednictwem Sklepu internetowego ze Sprzedawcą/Usługodawcą umów
jest sąd właściwy według przepisów Kodeksu postępowania cywilnego. Jednakże
zgodnie z ustawą z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz. U. z 2001
r. Nr 4, poz. 25 Nr 110, poz. 1189) oraz rozporządzeniem ministra
sprawiedliwości z dnia 25 września 2001 r. w sprawie określenia regulaminu
organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich (Dz. U. z 2001
r. Nr 113 poz. 1214) Klient może złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy do Stałego
Polubownego Sądu Konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektorze
Handlowym. Jednakowoż zgodnie z §15 w/w rozporządzenia wniosek taki nie jest
wiążący dla Sprzedawcy/Usługodawcy (Sprzedawca/Usługodawca może, lecz nie musi
zgodzić się na rozstrzygnięcie sporu przez Stały Polubowny Sąd Konsumencki).
3.
Sądem właściwym dla rozpatrywania sporów wynikających z zawartych przez
Przedsiębiorców ze Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego umów jest
sąd, w którego okręgu znajduje się siedziba Sprzedawcy/Usługodawcy.
4.
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie
powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, a w szczególności Kodeksu
cywilnego.
5.
Postanowienia Regulaminu nie wyłączają ani nie ograniczają jakichkolwiek praw
Użytkowników (w tym Klientów) będących Konsumentami w rozumieniu przepisów
Kodeksu cywilnego, przysługujących im na mocy powszechnie i bezwzględnie
obowiązujących przepisów prawa polskiego. W przypadku sprzeczności postanowień
Regulaminu z tymi przepisami, pierwszeństwo zawsze mają powszechnie i
bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa polskiego.
6.
Zmiana treści niniejszego Regulaminu może nastąpić wyłącznie po uprzednim
poinformowaniu Użytkowników o wprowadzanych zmianach najpóźniej na 7 dni przed
wejściem ich w życie. Zamówienia złożone przed wejściem w życie zmian
realizowane będą według tekstu Regulaminu sprzed wejścia w życie zmian. W
wypadku jeżeli Użytkownik nie wyraża zgody na treść wprowadzanych zmian posiada
on możliwość usunięcia swojego konta ze Sklepu internetowego.
7.
Niniejszy regulamin może zostać nieodpłatnie odtworzony, utrwalony i pozyskany
poprzez wejście na podstronę
http://www.4eyes.pl/pl/i/Regulamin-sklepu/12 i dokonanie
wydruku.
8.
Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 26 lutego 2015 r.